U Follow Me, I Follow U

Friday, March 9, 2012

Lacto-lite

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Kali ni nak share satu produk ni. Nama dia LACTO-LITE, minuman campuran serbuk yogurt kultur hidup & inulin. Ok Lacto-lite ni berbentuk serbuk yang di pek dalam peket-peket kecil. Cara nak gunanya bancuh dengan air biasa sahaja jangan air suam. Fungsi Lacto-lite ni lebih kurang macam Vitagen dan Yakult la. Baik untuk kesihatan perut. Tapi kesan Lacto-lite ni lagi cepat dan best.




Lacto-lite akan membantu mencernakan makanan dengan lebih efektif. Secara tidak langsung dapat membersihkan usus kita. Kita tak taukan dinding usus kita tu keadaannya macam mana. Ntah2 ada yang tersumbat. Bila dah tersumbat, bahagian yang menyerap nutrien-nutrien makanan mesti tidak dapat berfungsi dengan baik. Jadi Lacto-lite ni dapat membersihkan sedikit sebanyak usus kita yang tersumbat itu.

Setelah dinding usus kita bersih dan sihat, ia pasti dapat memproses makanan dengan lebih baik serta dapat menyerap nutrien serta zat-zat makanan dengan lebih efektif dan berkesan. Secara tidak langsung, memberi kesihatan yang lebih baik kepada kita



KELEBIHAN

Sembelit hilang
Masalah sembelit ni semua orang ada. Teruk atau tidak teruk je. Kalau yang teruk tu sampai buang air besar berdarah-darah nak dapat buasir dah. Dan yang paling teruk mestilah buasir. Dengan menggunakan Lacto-lite ni najis kita tidak keras dan secara tidak langsung tidak sembelit lagi. Masalah buasir ni memang sensitif sikit. Kalau korang pernah buang air besar berdarah mesti panik tak tau nak buat ape. Nak pegi cek kat klinik takut. Tu sembelit berdarah la tu. Hint awal nak kene buasir. Baik cegah sebelum kena kan.

Kulit cantik
Ok nak kata produk ni dapat mencantikkan kulit tu tak la. Sebab ni bukan produk kecantikan, tapi produk kesihatan. Tapi apabila usus kita sihat, dan dapat memproses nutrien makanan dengan baik, secara tidak langsung kulit kita akan bertambah cantikkan. Memang betul setelah saya gunakan produk ini lebih daripada sebulan, kulit nampak semakin sihat. Kalau tak sebelum ni asyik kering je. Nampak lesu je. Jerawat pun dah tak tumbuh selepas guna produk ni. Parut-parut luka, kesan-kesan gatal semua dah berkurang. Tapi kena amalkan pemakanan yang sihat la. Banyak minum air dan makan sayur serta buah-buahan.

Kurang penyakit
Sistem imun badan juga bertambah. Yela perut dah sihat, badan secara tidak langsung akan sihat juga la.


 


Kesan-kesan selepas minum Lacto-lite

Banyak keluar angin.
Ok selepas minum Lacto-lite ni memang kita akan banyak buang angin. Tak kira la sendawa atau pun kentut. Tapi tu benda yang baikkan. Buang gas-gas berlebihan dalam badan. Baru la badan sihat.

Buang air lawas
Macam yang saya cerita tadi buang air memang lawas. Memamng perut rasa selesa selepas baung air. tak kira besar atau kecil sama-sama lawas. Antara kesan yang kita boleh lihat, air kecil kita akan nampak pekat dan kotor manakala air besar akan nampak hitam legam dan busuk giler. Itu memang normal bagi yang baru minum Lacto-lite. Maksudnya perut kita telah di cuci habis-habisan. Itu yang keluar semua tu.

Awas! Setelah anda minum Lacto-lite, jika rasa nak buang air besar, sila-sila lah ke tandas cepat dan jangan tahan-tahan. Sebab nanti tercirit. Maklumla dah tak sembelit lagi.hehe...

Itu sahaja yang saya nak share kan kepada rakan-rakan semua. Kalau nak cube boleh contact kekasih hati saya, Mir. Harga Lacto-lite ni RM150 sekotak. 1 kotak ade 25 peket. Tahan la sampai sebulan. Cara guna       kalau ikut cara saya, minum sebelum tidur setiap hari. Esok pagi tu confirm best ke toilet.hehe...

Nak tau maklumat lebih lanjut klik sini LACTO-LITE








2 expressions:

APAN said...

wow...lengkap review ko...takot gak kena buasir ni...siap bagi colour cosding lagi.haha...

Asyraf Azizan said...

@APAN

hehe.sharing pengalaman je. buasir memang menakotkan. hilang 1 nikmat dunia wooo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...