U Follow Me, I Follow U

Tuesday, February 28, 2012

Dyslexia





Dyslexia merujuk kepada mereka yang menghadapi masalah untuk membaca dan menulis walaupun mempunyai daya pemikiran yang normal. Tahukah anda ramai orang yang mengalami dyslexia ini adalah mereka yang agak terkenal? antaranya ialah:-



Abhishek Bachchan, Bollywood actor

Orlando Bloom, actor

Erin Brockovich, legal clerk

Cher, singer and actress, and Chaz Bono (formerly known as Chastity)

Tom Cruise, actor

Leonardo da Vinci, Italian inventor, artist

Thomas Edison, American inventor, scientist

Albert Einstein, German theoretical physicist, philosopher and author

Whoopi Goldberg, American actress, comedienne, TV personality

Salma Hayek, actress

Anthony Hopkins, actor

Keira Knightley, actress

John Lennon, musician, songwriter

Alyssa Milano, American actress

Jamie Oliver, chef and television host

Ozzy Osbourne, musician

Pablo Picasso, Spanish artist, sculptor

Daniel Powter, singer and songwriter

Keanu Reeves, actor

Dan tahukah anda orang yang mengalami dyslexia ini adalah orang yang GENIUS!

Wishlist 2012

Dah lama tak buat wishlist
Tahun 2010 buat tapi 2011 terlepas buat wishlist.
Antara wishlist yang telah berjaya ditunaikan ialah



Gadget BOSS Metal Zone MT-2





Rechargeable Battery MAHA IMEDION






Wide Lens Tokina 11-16mm f/2.8







Canon 550D + Battery Grip





Acoustic Guitar



------------------------------------------------------------------------------------------
so sempena 2012 ni, 12 wishlist perlu di target.hehe
selamat memburu...







Canon EF 50mm f/1.4 USM
Dah lama target lens ni. Tapi masih tidak kesampaian.hehe
Terasa nak main potrait yang cantik bersama bokeh yang membunuh.




Canon 580EX II Speedlite
Upgrade skit flash kepada yang lebih power




Tripod
Tripod takde lagi. 
So susah nak main night shot and startrail.hehe...


Camping Stove
Ok ni peralatan camping yang agak penting.
Kalo x mcm mana nak memasak.hehe...




Inflatble Mat
Tikar/tilam untuk tidur yang lebih empuk dan sempurna ketika berekreasi.



Haversack
Beg haversack yang ada sekarang dah tersangat uzur.
Beg yang berkualiti diperlukan bagi menampung beban yang banyak serta selesa untuk dipikul.



Bass Guitar
Item ni dah lama berada dalam wishlist. 
Sampai sekarang tak dapat lagi.
Nak belajar main bass pulak




Acoustic Guitar
Gitar yang ada sekarang dah ok dah.
Tapi kurang sedap perasaannya.
Jadi nak upgrade skit.hehe...



Amplifier Marshall
Item ni pun dah lama berada dalam wishlist.
Amp untuk gitar elektrik dah ada.
Tapi kuasa dia tidak begitu kuat.
Jadi perlu upgrade!



Air Cond
Ok bilik saya sangat panas ketika cuaca panas terik.
Bantuan aircond diperlukan.



Jam Suunto
Dah lama rasanya tak pakai jam.
Kali ni nak rasa pakai jam outdoor plak.
Ade mcm2 function.hehe...



Triton
Ni item yang paling bernilai.hehe...
Ade 4WD ni baru best masuk hutan

Monday, February 27, 2012

Pengalamn kali kedua

Ini pengalaman kedua berjalan-jalan di dalam hutan pada hujung minggu sambil mandi sungai di tanah tinggi serta memancing tengas. Kali terakhir mendaki pada 2010. 2011 tak dapat sertai sebab demam. 2012 alhamdulillah diberikan kesihatan tubuh badan yang baik untuk berekreasi.

Lokasi Gunung Nuang menjadi pilihan untuk menguji daya tahan diri disamping mempelajari dari guru yang berpengalaman tinggi, alam tuhan. Langkah demi langkah diatur tidak terlalu laju mahu pun terlalu perlahan. Bergerak seiring dengan nafas yang tenang dan jiwa yang berkobar.

Itulah kehidupan harian kita. Mengatur langkah dan tujuan demi mencapai matlamat hidup. Jika tersalah langkah, kita akan terjatuh. Maka bangunlah kembali, huraikan silap langkah sebagai pengajaran dan teruskan kehidupan. Jika kita tidak bangun, maka matilah kita dengan segala kesilapan kita. Tetapi itu semua adalah pilihan. Dan kita hidup dengan apa yang kita pilih...

Saya hidangkan sebuah karya yang di ambil dari Gunung Online

ada sebatang sungai,
yang menghubungi dua air terjun,
dari dua puncak gunung yang berlainan,

ada seorang lelaki tua,
yang sedang bermeditasi,
ditepi sungai itu,
pada pagi yang dingin,

aku menghampiri lelaki itu,
lalu duduk di sebelahnya,
tanpa menoleh padaku,
lelaki itu berkata,
"tengas yang berjaya melompat keluar dari sungai
akan menjadi naga",

aku terlelap seketika,
dalam mimpiku,
aku bermimpi 10 orang lelaki bertopeng menyerangku,
dengan pedang bekilau tajam,
serangan mereka aku patahkan,
dan topeng kubuka satu-persatu,
wajah-wajah lelaki itu,
mirip wajah tampanku,

aku terjaga dari lena,
lelaki itu masih disebelahku,
tanpa menoleh padanya,
lelaki tampan ini berkata,
"sebenarnya musuh sejati kita adalah diri kita sendiri!"

Wednesday, February 22, 2012

MALAYSIA VS JAPAN


Jangan lupa saksikan pertembungan antara Malaysia dan Jepun malam ini jam 2045.
Jangan biarkan pihak Jepun kembali menjajah tanah air kita.
Biar tak layak ke Olimpik asal jangan tumpas di tanah air sendiri.
Bertarunglah habis-habisan wahai sang Harimau Muda!
Selamanya Harimau Malaya!

Sambung berblog

ok dah lama sgt nk update blog.
insya Allah pasni akan ringankan tgn update balik.hehe...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...