XPDC Gunung Nuang

Hari tu, geng2 kembara pegi memanjat gunung. Gunung Nuang yang terletak di kawasan Hulu Langat. Ini adalah pengalaman aku yang pertama memanjat gunung. Tahniah diucapkan. Bagi aku trekking dalam hutan dah biasa, cuma mendaki je kurang lagi. Jadi hari tu memang dilimpahi dengan aktiviti mendaki. Aku dengan rela hati mengambil posisi sweeper. Ntah kenapa aku pilih posisi tu pun xtau. Akibatnye aku terpaksa mendaki lebih kurang 6 jam untuk sampai puncak. sepatutnya dalam 2 jam boleh sampai. Tapi nak buat macammana. Inilah yang dikatakan teamwork.huhu... Tapi time turun aku letak jawatan sebagai sweeper. Jadi striker lak.hehe... Dah ar jalan malam. Headlight aku lak buat taik time tu. Pinjam je torchlight budak2 dan turun selaju yang mungkin. Padahal tak laju pun.huhu... So totally naik dan turun memakan masa 12 jam. gilo lama. Tapi tu semua pengalaman. Memang best... Tahniah diucapkan. Next time tawan puncak lain lak...


Masa kat puncak



Makan2 atas puncak


Bergambar ramai2 atas puncak

Comments

latahzan_ikhsan said…
salam..wah hebatnyer ko asyraf..
mesti best dapat duk kt puncak tu..kagum dengan ciptaanNya ye dak..cita la lebih sket kalo rajin..hhehe=)

Popular Posts