KAMI 5th...

berlalu sudah satu event di K5. event yang pertama sebagai pembuka tirai di Kolej Kelima. event yang dahulunya dikenali sebagai Pegage V, kini telah berevolusi menjadi KAMI 5th. Masih mengekalkan objektif yang sama tetapi konsep yang berlainan.

Pertandingan yang ada kali ni ialah PETI, Talent Time, Nasyid, Futsal, Bola Jaring, Gerai dan Fotografi.

Dan ini adalah kali pertama aku menyertai pertandingan Fotografi. Yang paling seronoknya 2 gambar aku terpilih untuk tempat pertama dan kedua dengan menggunakan strategi nama orang lain. Thanks skembu.huhu


Johan


Kedua

Satu lagi yang best ialah pasal Pertandingan Multimedia (PETI). Cerita "Jangan Pandang Tepi" yang dibuat oleh kumpulan aku, berjaya disiapkan dalam tempoh kurang dari 24jam. Cerita yang dibuat pada mulanya tanpa storyboard, tajuk, tema mahupun pelakon, telah menjadi johan semalam. Konsep yang aku fikir masa tu ialah lari-lari je. Kemudian pelakon di cari in sight and at site. Maksudnya siapa yang ada pada masa tu, terus je suh belakon. nasib baik ar diorang sporting. Dan barisan pelakonnya ialah bunga, botol, pigok dan tore. Keje aku director, cameraman and editor je. Teknik pengambaran yang digunakan pula ialah shoot dulu baru buat storyboard.huhu. Memang menggunakan kemahiran berfikir secara kreatif dan kritis (KBKK). Dan tajuk cerita tu, aku pilih berdasarkan intro cerita itu, apabila botol pandang tepi dan terus lari. Rakaman bermula seawal 2pagi, editing bermula dalam jam 5pagi, siap edit jam 1.15petang dan siap sepenuhnya selepas solat jumaat. Dan malam itu terus dipertandingkan.

Itu cerita pasal pertandingan. Kita beralih pada malam penutup pula. Pada malam penutup, aku dan band K5 perform. Memainkan banyak lagu pada malam itu. Tapi yang best sekali ialah penampilan pertama gitar aku di khalayak ramai. Gitar purple dan amplifier kecil itu aku beli sebelum masuk sem ni. Berbekalkan hasil LI yang gigih.huhu. Dan pada malam itu aku bermain pada posisi rhythm. Posisi bass dimainkan oleh budak junior.



Gitar pertama aku

Apa yang aku masih respect tentang event Pegage @ Kami 5th ni, ialah penglibatan budak junior dan senior. Rata-rata aku nampak objektifnya tercapai, tapi pada individu-individu yang masih belum faham tu, anda masih ada masa untuk merasai pengalaman hidup berharmoni di K5 ni...

Comments

hamidah mubin said…
tahniah sbb johan,, tahniah sebab dah byk kali perform,,,
tahniah sbb dapat bl gitar,,, hahah
bangga aku... hahah

pe2 pun thanks sbb trus support...

rindu nak on the road.. jom!!
beLLatHirA said…
thanks 4 everything lehe..
wooo..duet li habes ke situ rupenyee..patut liat suh blanje...
tahniah sbb sume hasil karya ko berjaye..

bile nak on the road...........??jum2!!!
Asyraf Azizan said…
tq jugak kepada bos2 sekalian.huhu..
jom pegi rex
amin said…
hehehe tu je yang mampu aku ucapkan

Popular posts from this blog

Majlis Perkahwinan Nik dan Tuba

My Movie Review: Rock Oo