cerita aku

dulu,
aku aktif sukan di sekolah,
suatu hari,
bila tiba musim sukan,
aku sertai pelbagai acara,
bagi memenangi apa yang ingin dimenangi,
banyak sukan yang aku sertai,
lebih dari tiga,
dan aku menang banyak pingat,
untuk acara yang akhir lebih awal,
sebelum upacara penutup,
namun,
aku dikecewakan,
syarat menetapkan seorang tidak boleh lebih dari 3 acara,
pada mulanya aku tak tahu apa-apa,
tetapi semunya telah terlambat,
semua penyertaan aku disingkirkan,
semua pingat ditarik balik,
pada mulanya rasa diri ini yang pertama,
namun akhirnya tersingkir dalam permainan,
kalah dalam kemenangan,
kekalahan yang tidak mungkin aku dapat menang,
walau apa pun cara,
tetap tidak menang,
tidak menang...

aku tak nak peristiwa ini berulang lagi,
sekali lagi,
walaupun sekali,
ini cerita aku...

Comments

dotdlegend said…
ini tidak adil....
::EPUL:: said…
kesian jugak lah..
pjoe said…
ko knaper nk bermuram durjana...
ait...
betol ker ayat aku????
ada sebab knp cerita aku aku ceritakan
R U B I said…
uwa~ aku nak nanges mdgr citer mu itu! x adil!
rainbowku said…
anyways..thanx n tahniah sbb ikut sukan olaharaga lompat jauh wakil kole ke sukan interkolej...bukan sng mtp nak join sukan certain2 org je ada bakat mcm ko...well things never look back always move forward...okies..tata:)
rainbowku said…
anyways..thanx n tahniah sbb ikut sukan olaharaga lompat jauh wakil kole ke sukan interkolej...bukan sng mtp nak join sukan certain2 org je ada bakat mcm ko...well things never look back always move forward...okies..tata:)
Anonymous said…
terlalu tersirat..
membuatkan saya ingin tahu maksud sebenar....

Popular Posts