dulu...

siang tadi,
muncul detik yang best lagi,
ditemani insan tersayang,
menjamu keingin perut,
kemudian lepak sebentar,
tengok tv berdua,
memang best,
"saya dah lama tak tengok awak pergi makan dengan kawan-kawan awak"
tiba-tiba aku teringat,
dulu kami selalu pergi makan bersama,
terutama makan malam,
aku,pigok,kecik,anje,rotu,cikgu,karuk...
tapi sekarang,
kami jarang makan semeja,
entah mengapa,
mungkin semakin sibuk dengan hal masing-masing,
bilik kecik pun dah jauh,
dulu kat sebelah bilik anje,
selalunya aku jerit kat luar tingkap sahaja untuk ajak mereka makan,
rotu pulak dah tukar course,
pigok pun dah ada kekasih,
hmmmm....
rindukan moment itu,
rindukan moment,
dulu...

Comments

dotdlegend said…
takper beb.. ko pun ade peneman..
same cam pigok..
da lame xmkn same..indah kan kenangan dulu..
memang la ada teman. tapi kemeriahan tu dah susah nk rasa
epu said…
kalu nak meriah..wat ar kenduri..huhu.. mean wat? gathering.
xkan tiap2 ari nk wat kenduri
epul said…
xpyh ar wat hari2..bila rindu nak mkn dgn rakan2 ..wat ar gathering.. kang kamu menyampah lak tgk muka rakan2 kamu..
eM. said…
bestnyer ada peneman jiwa.bila dekat semuanyer boleh.
mcm mana bila dah jauh?
bila jauh kita dekat2kn
Anonymous said…
ala bukan jauh pun..satu kolej je kan..takkan takde masa nak luangkan bersama....
hmmm...kadg2 susah gak
aDyLL said…
ku memerhati dr jauh..
ikut keadaan kot kwn..
ku pn merasai bende yg same..
ingat satu jer..
-we can't gain anything without sacrificing-
kay..
kwn2 sentiasa ade utk kite..

Popular Posts